Dalibor Paus (IDS) upozorava: dok je Pelješki most za građane Južne Dalmacije besplatan, Istrijani godišnje plaćaju i preko 2.000 eura za tunel Učku. „To nije samo prometno pitanje, već politička odluka“, poručuje.
Paus: Građani Istre skupo plaćaju svoju povezanost s ostatkom Hrvatske
Dalibor Paus, saborski zastupnik IDS-a, prilikom obrazlaganja amandmana IDS-a na rebalans državnog proračuna, istaknuo je važnost tunela Učka za Istru. Podsjetio je na izjavu potpredsjednika Vlade i ministra Olega Butkovića, koji je rekao kako je „Tunel Učka za Istru ono što je Pelješki most za Južnu Dalmaciju“. Paus se složio s tim, ali je dodao kako Učka za Istru predstavlja više od prometne veze – ona je emocionalna, povijesna i kulturološka spona s ostatkom Hrvatske, simbol Pazinskih rujanskih odluka i borbe Istre za priključenje Hrvatskoj.
„Ali, za razliku od Pelješkog mosta koji je besplatan, građani Istre tu vezu s domovinom skupo plaćaju“, upozorio je Paus.
Učka kao političko pitanje: Istrani godišnje izdvajaju više od 2.000 eura za cestarinu
Naveo je primjer radnika iz Pazina koji svakodnevno putuje na posao u Rijeku. Unatoč popustima, taj radnik godišnje izdvoji oko 2.000 eura samo za cestarinu – što je, kako kaže Paus, više od jedne prosječne plaće.
„To je otprilike tri puta više nego što bi platio Karlovčanin koji radi u Zagrebu, a o čovjeku iz Zaprešića koji do posla u Zagrebu dolazi autocestom besplatno – da i ne govorimo“, dodao je.
Paus je poručio da se ovdje ne radi o ekonomskom pitanju, nego o političkoj odluci.
„Vlada mora odlučiti želi li građane Istre dovesti u ravnopravan položaj s ostalim građanima Hrvatske – ili ne želi“, zaključio je Paus.